martes, 1 de julio de 2014

Folk jeg møtte på veien


Klarsynte Linda Thorstensen, kjent fra tv-serien “Jakten på den sjette sans”, har ved to anledninger blitt invitert til Alfaz for å holde foredrag.  Til høsten kommer hun igjen, for responsen har vært god. Etterhvert har hun planer om å etablere kursvirksomhet med
base i Albir.

Det er andre gangen Thorstensen er i området i denne omgangen. Den første gangen var i fjor da hun ble invitert av frivillighetsentralen i Alfaz. 
Aktuelt Spanias møte finner sted et par dager  før avreise til Norge.  Hun har tatt inn på Miramar sentralt beliggende i Albir og med utsikt mot havet.  Hun er tydelig  begeistret for omgivelsene, sier at hun føler en umiddelbar tilhørighet nettopp her.  
-Jeg vet ikke når jeg etablerer meg her, men jeg  vet at det skjer, sier kvinnen som er kjent for sin sterke intuisjon og sitt klarsyn.
I dag er Thorstensen blitt akseptert for sitt klarsyn, men den gang hun tok skrittet ut for å leve av sine evner i Kongsberg møtte hun motstand og hoderisting. Både fra familie og andre i  byen.
-De trodde jeg var sprø. Også er det så mange myter ute og går! Blant annet trodde enkelte at jeg kunne lese tankene deres! Det kan jeg naturligvis ikke. Men fra jeg var barn har jeg fornemmet og visst ting om andre. Jeg så bilder og jeg hørte. 

Barnehageansatt
Thorstensen vokste opp i Røyken, men flyttet senere til Kongsberg. Her arbeidet hun i barnehage i 28 år før hun gjorde alvor av å utvikle sine evner som klarsynt.
-Da var jeg rundt 40 år gammel dro jeg  til England på mediumkurs. Så startet jeg Englehjørnet, et senter i Kongsberg.  Der tok jeg imot klienter for private timer med klarsyn og for å sette dem i kontakt med avdøde. Dette var også et senter hvor jeg hadde kurs i klarsyn, intuisjon og mediumutvikling.  Jeg hadde også meditasjonskvelder og mediumdemonstrasjoner.
Hun mener bestemt at alle kan lære å utvikle evner i klarsynthet , intuisjon og  evnen til å oppnå kontakt med de som har kommet seg videre- de avdøde. 
-Vi er alle spirituelle vesener,  og vi har alle disse evnene, sier hun. 

Kontakt med de døde
Thorstensen hevder å oppnå kontakt med de døde og beskriver dette slik:
- Jeg gir bevis for livet etter døden. De gjenlevende får beskjeder  fra avdøde slektninger, venner og bekjente. Etter mediumdemonstrasjonen  i Albir henvendte folk seg i ettertid for å få i stand et møte. Nettopp fordi de fikk vite ting som jeg ikke hadde forutsetninger for å kunne vite. For meg betydde dette at jeg utsatte hjemreisen for å ta i mot dem som ønsket dette. Totalt dreide det seg om 18 kunder som har fått beskjeder og råd fra sine avdøde.  
- Andre klarsynte mener at vi skal la de døde være i fred. Hvorfor mener du at vi skal ha kontakt med dem?
-De døde er kommet videre. Vi skal alle videre.  De avdøde opptrer som formidlere. Man kan stå ved et veiskille i livet og de kan komme med råd. Når jeg vet ting om både de døde og kunden, forsvinner jo skepsisen. Når det gjelder skepsisen, får skeptikere stå for dette. De døde er hjelpere og vil oss vel, sier hun om den saken.
Kåret til Norges mest klarsynte
I 2008 startet TV Norge serien “Jakten på den 6.sans”. En av dem som ble testet i forkant, var Linda Thorstensen. Hun ble kåret til landets mest klarsynte og arbeidet i serien gjennom fem år. Dette var like etter at hun hadde startet sentret i Kongsberg. Med ett var hun blitt kjent, og driften tok seg opp.
I dag bor Thorstensen på Nøtterøy hvor hun også har startet mediumkurs.  Dette har pågått halvannet år. Her møtes elevene hver fjerde uke for å lære teknikker som brukes i klarsyn, intuisjon og mediumskap. Det er et tilsvarende kurs Thorstensen ønsker å starte opp med i Albir.


0 comentarios :

Publicar un comentario